Blog

Warto przygotować dokumenty w taki sposób, żeby były skrojone na miarę. Dokumenty aplikacyjne powinny być spójnym połączeniem dokładnego przedstawienia Ciebie osobom decyzyjnym w firmie z odpowiedziami na przekaz zawarty w części „opis stanowiska” w ofercie pracy. Jeśli skupisz się tylko na pierwszej części, nie wykorzystasz w całości potencjału swojego CV. Jak połączyć te dwa przekazy?

ZAPOZNAJ SIĘ Z OPISEM STANOWISKA

Przede wszystkim przeczytaj opis stanowiska, na które aplikujesz. Brzmi banalnie? Nawet nie wiesz, ile osób przynajmniej częściowo ignoruje ten punkt, kierując się samą nazwą stanowiska, a jego opis przelatując wzrokiem. A przecież w każdej firmie za nazwą mogą kryć się zupełnie inne obowiązki. Przeanalizuj każdy punkt opisu, spójrz na to nie jak na suchą formułkę, ale jak na rzeczywiste aktywności, które będzie musiała podejmować osoba zatrudniona w tym dziale.

Zastanów się, czy przedstawione punkty mogą być dla Ciebie jaśniejsze pod innymi nazwami. To ważne, chociażby przy ocenie adekwatności Twojej aplikacji. Na pierwszy rzut oka może wydawać się, że nie spełniasz wymagań, podczas gdy to po prostu „korporacyjny” język ogłoszenia nieco zniekształcił przekaz i okazuje się, że wszystkie obowiązki są Ci znane.

Działaj

Kiedy już masz za sobą pierwszy krok, czyli wgląd w opis, sprawdź, co możesz zmienić, żeby Twoje kompetencje i obowiązki jasno wskazywały na to, że nadajesz się na stanowisko. Nie przepisuj treści oferty! Wyobraź sobie, że swoją aplikacją prowadzisz dialog z ogłoszeniem.

Podkreślaj, że robiłeś to, co jest wymagane w opisie. Rozwijaj punkty o inne, dodatkowe rzeczy związane z obszarem. Jeśli Twoja historia zatrudnienia jest bogata i różnorodna, skup się tylko na pozycjach powiązanych z tą, na którą aplikujesz.

Przed rozmową zadbaj o wyciszenie

Dopilnuj, żeby w trakcie rozmowy nic Ci nie przeszkadzało. Nie włączaj prania ani zmywarki w tle, jeśli masz zwierzaki, sprawdź, czy możesz je zostawić w innym pomieszczeniu, poproś też domowników, aby byli w miarę spokojni przez pół godziny. Nie chodzi o to, że druga strona usłyszy wszystkie hałasy w Twoim mieszkaniu, ale fakt, że to Ciebie mogą wytrącić z równowagi. Zadbaj o ciszę!

Podsumowanie

Coraz bardziej popularne jest dodawanie w CV krótkiego podsumowania, które lepiej niż suche punkty w historii zatrudnienia może pokazać, dlaczego akurat Ty najlepiej nadajesz się na oferowane stanowisko.

To bardzo dobre miejsce, żeby pokazać Twoje zrozumienie oferty pracy, obowiązków oraz samej branży. Tutaj warto użyć słów-kluczy występujących w ogłoszeniu i dopasować je do swojego podsumowania – oczywiście tak, aby wyglądało to naturalnie.

Hobby

Do ogłoszenia o pracę dopasować możesz nawet zainteresowania. Absolutnie nie chodzi o to, żeby kłamać! To raczej zachęta do pełnego wykorzystania powierzchni Twojego CV. Bo przecież praca jest dla Ciebie interesująca, prawda? W sekcji „hobby” możesz więc dopisać, co robisz, aby rozwijać się w swoim obszarze lub nad jakimi pokrewnymi kompetencjami pracujesz.

To, że nie istnieje jedno uniwersalne CV, nie jest wymysłem HR-owców chcących jedynie utrudnić życie kandydatom. W momencie, w którym coraz więcej osób wie, że dokumenty aplikacyjne powinny zostać dopasowane do stanowiska, brak odpowiedniego profilowania może stanąć na drodze do zdobycia wymarzonej pracy.

PLANUJESZ ZMIANĘ PRACY?

JOB HUNTER – EXECUTIVE OUTPLACEMENT

Program Job Hunter, stworzyliśmy po to, aby ułatwić ci sprawne dokonanie zmian zawodowych i zdobycie pracy, która daje satysfakcję i poczucie spełnienia zawodowego.

Dodaj komentarz

Connect with:




Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *