Szukanie pracy przez polecenia było jest i będzie najlepszą metodą poszukiwań. Dzięki odpowiednio poprowadzonej komunikacji jesteśmy w stanie dotrzeć do oferty pracy, zanim będzie ona opublikowana oficjalnym kanałem. Jeśli szukasz dobrego pracownika do swojego zespołu to czego zaczniesz?
Pracując jako headhunter w pierwszej kolejności zaczynam od przypomnienia sobie z kim ostatnio rozmawiałem i próbuję stworzyć listę kilku kandydatów/kandydatek z którymi mogę rozpocząć rozmowy. Często są to osoby które mimo, tego że były dobrymi kandydatami to odpadły z innych procesów rekrutacyjnych ze względu na: specyfikę organizacji, wymagania finansowe, lokalizację, typ projektu itd. Dzięki temu, mam pierwsze „punkty zaczepienia” w projekcie i mogę szybko przedstawić klientowi pierwszych kandydatów. Zyskuję wtedy czas na bardziej uporządkowane działania. Często jednak nie są one konieczne bo po kilku, kilkunastu rozmowach mam listę 10 mocnych kandydatów/kandydatek.
Tak moi drodzy wyglądają realia. Oczywiście nie dotyczy to wszystkich rekrutacji, ale z doświadczeń moich kolegów i koleżanek z branży wiem, że tak to działa. Piszę o tym, aby osoby poszukujące pracy zrozumiały, że oferty publikowane na portalach pracy to jedynie „wierzchołek góry lodowej” z puli tego co oferuje rynek. W biznesie liczą się efekty i pracodawcy z reguły nie chcą „przepalać kasy” na nie efektywne i kosztowne prowadzenie długich procesów rekrutacyjnych.
Mam nadzieję, że zrozumienie tego procesu pozwoli Wam spojrzeć z innej perspektywy na proces poszukiwań. Potrzeba zatrudnienia pracownika wychodzi od managera/biznesu nie od HR.
Wracając do tematu tego postu, w ostatni piątek (29.05.2020) miałem okazję gościć w NewonceRadio, w audycji Giełda Pracy. Rozmawialiśmy tam właśnie o tym jak wykorzystać sieć kontaktów w poszukiwaniu pracy. Zachęcam do odsłuchu nagrania. Jestem ciekaw Waszych komentarzy i doświadczeń związanych z poszukiwaniem pracy przez polecenia. Napiszcie o tym w komentarzu do tego postu na LinkedIn.
Wszystkim poszukującym pracy w tych dziwnych czasach, życzę wytrwałości! Nic nie trwa wiecznie, nawet kryzys :).
Od ponad 10 lat wspiera firmy w obszarze rekrutacji, outplacement oraz employer branding.
Założyciel i konsultant CAREER PRO, gdzie od 2013r. współpracuje z managerami i specjalistami, którym pomaga w dokonaniu zmian zawodowych i rozwoju kariery.
Wartości którymi się kieruje to: jakość, partnerstwo, szacunek oraz otwarta i bezpośrednia komunikacja. Jego wada, a zarazem zaleta to szczerość.
Autor ponad 100 artykułów o tematyce HR. Jego wypowiedzi były publikowane m.in. w: TVN, Radio Zet, Polskie Radio, The Observer, WP.PL.
Fan Premier League i absurdalno – ironicznego poczucia humoru. Uczy się programowania (front-end) i tworzy muzykę elektroniczną.
Na najlepsze pomysły wpada podczas spacerów z psem.