O CZYM WARTO PAMIĘTAĆ PRZED ZAŁOŻENIEM BIZNESOWEGO BLOGA?

BLOG BIZNESOWY O CZYM PAMIĘTAĆ PRZED ZAŁOŻENIEM Career PRO Agent Kariery wspieramy w zmianach zawodowych profesjonalne CV manager szukanie pracy jak szukać pracy pomoc w szukaniu pracy dla managerów manager zmiana pracy

Coraz więcej menadżerów – zarówno pracujących w firmie, jak i samodzielnych przedsiębiorców – odczuwa potrzebę skuteczniejszego docierania do osób, które mogą być zainteresowane ich pracą. Jednym ze sposobów jest założenie i prowadzenie profesjonalnego, biznesowego bloga. Dla wielu zadanie wydaje się bułką z masłem. W końcu w dzisiejszych czasach każdy może być blogerem, prawda? Blog biznesowy nie powinien być jednak tylko kaprysem autora, ale świadomym narzędziem budowania osobistej marki, networkingu i bezpośredniego kontaktu z odbiorcami wśród których znaleźć się mogą zarówno przyszli klienci, jak i partnerzy. Jakie więc powinny być podstawowe rady dla początkujących blogerów-profesjonalistów?

Pisz regularnie

Zaczynamy od regularności, ponieważ większość zapracowanych może myśleć, że jest to coś nie do przeskoczenia. Zauważ jednak, że „regularnie” nie jest równoznaczne z „bardzo często”. Ważne jest, abyś przyzwyczaił swoich czytelników (kiedy już ich zdobędziesz) do pewnego trybu, powtarzalności. Jeśli czujesz, że bardzo chcesz skorzystać z narzędzia jakim jest blog, ale już na samym początku wiesz, że czas nie pozwoli ci pisać częściej niż raz na miesiąc – zaznacz to i trzymaj się postanowień. To lepsza strategia niż niepisanie przez pół roku, a później spamowanie czytelników nowym, mniej wartościowym wpisem każdego dnia, żeby tylko obudzić blog. Nie martw się tym, że piszesz za rzadko. Odbiorcy postów biznesowych to osoby, które z dużym prawdopodobieństwem zrozumieją, co oznacza brak czasu i docenią zaangażowanie.

Blogowanie z pomocą social media

W tej chwili praktycznie każdy rozpoznawalny blog działa wielokanałowo. Autorzy zakładają profile w mediach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter, Instagram, czy – to ważne dla blogerów biznesowych – Linkedin, żeby zwiększyć swoje zasięgi i zdobywać nowych czytelników. Technika sprzyja zapracowanym – często jednym kliknięciem możesz opublikować swój wpis we wszystkich kanałach. Zdecydowanie opłacalne jest polubienie się z social mediami, jednak pamiętaj – tam wszystko dzieje się szybciej, więc warto regularnie śledzić pojawiające się komentarze i nie zostawiać aktywnych użytkowników z niczym. To osłabia wizerunek profesjonalisty

Odpowiadaj na komentarze

Ano wlaśnie – komentarze. Jednym z najważniejszych nawyków, które powinien wyrobić sobie bloger biznesowy, jest odpowiadanie na aktywność swoich czytelników. Nawet krótka interakcja pokazuje Twój szacunek do odbiorcy i tym samym zachęca go do ponownego odwiedzenia strony i polecenia jej znajomym (to naprawdę najlepszy marketing). Ze szczególną starannością podchodź do odpowiedzi na wszystkie negatywne i sceptyczne komentarze. Nie wpadaj w gniew, nie wyśmiewaj czytelnika, przedstawiaj tylko rzeczowe argumenty, dopytuj i wyjaśniaj. Niektórzy nie radzą sobie z emocjami w sieci, jednak najlepszą strategią jest przyjęcie, że wątpliwości czytelnika są uzasadnione, a jeśli masz pewność, że racja leży po Twojej stronie, odsyłaj do dowodów i rzetelnych źródeł. Zawsze z zachowaniem pełnej kultury. To podstawowe zasady, których niestety wciąż nie przestrzega znacząca część osób publikujących w sieci.

Pomagaj, dziel się wiedzą

Nie traktuj swojego doświadczenia jako wiedzy tajemnej. Dziel się z innymi, pomagaj, jeśli masz taką możliwość. Oczywiście nie chodzi o to, żeby prawnicy zaczęli udzielać porad za darmo, a specjaliści od marketingu tworzyli komuś strategię w odpowiedzi na pytanie zadane w komentarzu. Zależy Ci na zbudowaniu marki profesjonalisty, więc na pewno nie stracisz, jeśli napiszesz post, z którego czytelnicy mogą się czegoś nauczyć (tak naprawdę wszystkie Twoje wpisy powinny tak wygladać), nakręcisz film instruktażowy lub pomożesz komuś rozwiązać prosty problem. Dzielenie się wiedzą pokaże Cię jako osobę pewną swoich umiejętności, a przecież tak właśnie jest, prawda?

Na koniec zatroszcz się o to, aby poznać statystyki swojego bloga. Sprawdź, w jaki sposób czytelnicy na niego trafiają, które wpisy zyskują największą popularność, jak prezentuje się podział demograficzny. To pozwoli Ci na bardziej precyzyjne tworzenie treści, która powinna byc dopasowana do grupy docelowej.

Career PRO Agent Kariery wspieramy w zmianach zawodowych profesjonalne CV manager szukanie pracy jak szukać pracy pomoc w szukaniu pracy dla managerów manager zmiana pracy

Piotr jabłoński

Od ponad 10 lat wspiera firmy w obszarze rekrutacji, outplacement oraz employer branding.

Założyciel i konsultant CAREER PRO, gdzie od 2013 r. współpracuje z managerami i specjalistami, którym pomaga w dokonaniu zmian zawodowych i rozwoju kariery.

Wartości którymi się kieruje to: jakość, partnerstwo, szacunek oraz otwarta i bezpośrednia komunikacja. Jego wada, a zarazem zaleta to szczerość.

Autor ponad 100 artykułów o tematyce HR. Jego wypowiedzi były publikowane m.in. w: TVN, Radio Zet, Polskie Radio, The Observer, WP.PL. 

Fan Premier League i absurdalno – ironicznego poczucia humoru. Uczy się programowania (front-end) i tworzy muzykę elektroniczną. 

Na najlepsze pomysły wpada podczas spacerów z psem.

Career PRO Agent Kariery wspieramy w zmianach zawodowych profesjonalne CV manager szukanie pracy jak szukać pracy pomoc w szukaniu pracy dla managerów manager zmiana pracy
Career PRO Agent Kariery wspieramy w zmianach zawodowych profesjonalne CV manager szukanie pracy jak szukać pracy pomoc w szukaniu pracy dla managerów manager zmiana pracy
Career PRO Agent Kariery wspieramy w zmianach zawodowych profesjonalne CV manager szukanie pracy jak szukać pracy pomoc w szukaniu pracy dla managerów manager zmiana pracy

Planujesz zmiany?

Poznaj program JOB HUNTER

© 2020 cAREER PRO