Blog

Szanowni Kandydaci! Jako rekruter który przebrnął przez sterty CV, zwracam się do Was z prośbą o nie pisanie bzdur w dokumentach aplikacyjnych.

Ile tak naprawdę jest cukru w cukrze? Wielu headhunterów których znam ma już dość czytania lakonicznych sloganów, gdzie wszyscy jesteście hiper kreatywni, super odporni na stres i ponad przeciętnie innowacyjni. Zapewniam Was. Pisząc w ten sposób. Nie jesteście. Nie wiem czy ten debilny trend spowodowany jest nową korpo modą na wplatanie pseudo profesjonalnych określeń, zapożyczonych z angielszczyzny. Czy jest to zwykła ignorancja i brak poszanowania dla zasad języka polskiego. 

O czym zapominają kandydaci? Czego szukają rekruterzy? Kompetencji które mają potwierdzenie w Twoich osiągnięciach i opisie doświadczeń. Nie używaj oklepanych tekstów bo to nuda i raczej nie przekonasz tym headhuntera do siebie. Twoje działania odniosą odwrotny efekt. Będziesz wrzucony do worka BLABLERÓW. No chyba, że oferta z którą się do Ciebie owy headhunter zwraca, napisana jest w podobnym stylu. Wtedy zdecydowanie pisz o pierdołach. Oczywiście robisz to na własną odpowiedzialność. Akceptujesz z góry narzucone warunki i perspektywę zatrudnienia jako trybik kręcący się razem z tym całym śmiesznym cyrkiem.

Otrzyj łzy. Nie wszystko stracone. Jeśli praca w takim miejscu jak to opisane wyżej nie jest dla Ciebie szczytem marzeń to postaw na prostotę i oryginalność. Niech Twoje CV wyróżni się właśnie tymi cechami. Precyzyjnie wypunktuj swoje unikalne mocne strony, sukcesy i kompetencje. Spraw żeby CV i Twój profil na LinkedIn miały indywidualny charakter. Działając w ten sposób będziesz miał zdecydowanie większe szanse na to, że zostaniesz zauważony, a oferta którą otrzymasz będzie odpowiadała Twoim oczekiwaniom i wyznawanym wartościom.

Wykaż odrobinę kreatywności. Nie idź na łatwiznę. Nie korzystaj z gotowych rozwiązań i sztampowych sformułowań. Ułatwmy rekruterom wykonywanie ich trudnej pracy, a obie strony odniosą wymierne korzyści.

Tych zwrotów zdecydowanie unikaj, zarówno w CV jak i w swoim profilu na LinkedIn:

Najczęsciej nadużywane słowa na linkedin w 2013
Piotr Jabłoński

Piotr Jabłoński

Personal Brand Strategist / Career Consultant at Career & CV Experts
Wspieram profesjonalistów w podejmowaniu strategicznych decyzji, związanych z rozwojem kariery, budowaniem wizerunku i marki osobistej oraz skutecznym poruszaniu się po globalnym rynku pracy z wykorzystaniem mediów społecznościowych.

Wiem jak działają mechanizmy rządzące rynkiem pracy. Pracowałem jako headhunter/rekruter w firmach doradztwa personalnego (Search&Selection, Executive Search) i w wewnętrznym dziale HR (Integrator IT).

Przeprowadziłem ponad 200 procesów rekrutacyjnych na stanowiska specjalistyczne i zarządcze (średni i wysoki szczebel). Obecnie obserwuję rynek pracy z perspektywy moich klientów którzy się po nim poruszają.
Piotr Jabłoński