Blog

Rekrutacyjny bullshit. O tym jak poprawnie interpretować oferty pracy.

Dla naszego Klyenta [Jeszcze nie podpisaliśmy umowy, ale ofertę wypada zamieścić] międzynarodowej korporacji [Firma jest polska, ale liczymy na tych bardziej ambitnych kandydatów] o ugruntowanej pozycji, [W której panuje beton] dynamicznie działającej w branży dóbr szybko rotujących [Na drugim spotkaniu powiemy, że będzie sprzedawał podpaski] w związku z ciągłym rozwojem struktur sprzedaży [Trzech poprzednich po miesiącu rzuciło papier] poszukujemy najlepszych [Najtańszych] kandydatów [Desperatów] na stanowisko: 

New Business Regional Sales Executive Director

[Przedstawiciel Handlowy]

Miejsce pracy: Warszawa [Pruszków]

Zadania:

  • Aktywne nawiązywanie nowych kontaktów i utrzymywanie bardzo dobrych relacji obecnymi klientami firmy. [Dostaniesz bazę – trupa i jeśli jej nie reanimujesz w ciągu miesiąca to szukamy Twojego następcy]
  • Przygotowanie i prezentacja oferty handlowej i umów dla klientów. [Mile widziana znajomość konfiguracji przycisków CTRL+C i CTRL+V]
  • Pozyskiwanie nowych klientów [Najlepiej żeby przyszedł ze swoją bazą klientów, bo na pozyskiwanie nowych nie będzie miał czasu]
  • Negocjowanie warunków transakcji, ustalanie warunków współpracy i nadzorowanie jej prawidłowego przebiegu. [Kombinowanie i ściemnianie czyli klasyczna praca REPa]
  • Realizowanie zamówień klientów. [Turystyka i rekreacja]
  • Reprezentuje firmy na podległym terenie. [Wypada przynajmniej raz w miesiącu pojawić się u klienta z jakimś fajnym giftem]
  • Monitorowanie rynku i działań konkurencji w celu rekomendowania zmian w produktach oraz strategii działań handlowych. [Jeśli jak każdy szanujący się Polak, niedzielne popołudnie spędzasz w centrum handlowym z rodziną to wykorzystaj ten czas optymalnie i zrób rozeznanie wśród asortymentu sklepu. Zobacz co oferuje konkurencja. W poniedziałek podczas porannej odprawy, będziesz mógł zabłysnąć wiedzą branżową przed szefem (New Business Regional Sales Executive President)]
  • Przygotowanie i wdrażanie działań marketingowych na podległym terenie w tym zarządzanie zespołem Merchandiserów. [Standard w pracy REPa, poganianie tych leniwych nierobów]
  • Realizacja planu sprzedaży. [Kombinowanie co by tu zrobić żeby zarobić i aby się nie narobić lub żeby za dużo na raz nie opchnąć klientowi bo w kolejnym miesiącu nie kupi]
  • Planowanie czasu pracy i kontaktów z klientami. [Gaszenie pożarów]
  • Mierzenie efektywności podejmowanych działań i przygotowanie raportów. [Kopiuj -wklej lub zleć i zapłać]

Wymagania: 

  • Minimum 10 lat doświadczenia na podobnym stanowisku. [A co! I tak tego nie czytają]
  • Biegła znajomość języka angielskiego. [Może to jednak czytają i prześlą CV ci lepsi?]
  • Wykształcenie wyższe. [Nie wiemy po co, ale wypada napisać]
  • Praktyczna znajomość technik sprzedaży. [I tak tego nie czytają]
  • Umiejętność przygotowania pisemnych ofert i prezentacji. [Umiejętność kopiuj – wklej]
  • Bardzo dobra znajomość produktu i branży. [Dobry handlarz sprzeda wszystko, ale wypada napisać]
  • Prawo jazdy. [Lejce to podstawa w tym fachu. Nawet te robione na Ukrainie]
  • Komunikatywność, umiejętność pracy w zespole,  konsekwencja w dążeniu do realizacji celów. [Skoro tego nie czytają to też nie zaszkodzi dopisać]
  • Odporność na stres. [Sprawdzimy podczas rozmowy kwalifikacyjnej, spóźniając się na spotkanie. Powiemy, że był to element stress interview]

Oferujemy:

Pracę w młodym i dynamicznym zespole. [Zespół nie ma czasu się zestarzeć. Jest wymieniany cyklicznie. Służą temu stosowne targety] Możliwość rozwoju zawodowego. [Jakże by inaczej. Zwijać zawodowo raczej się nie zamierzasz?] Niezbędne narzędzia pracy. [Skóra, fura i komóra] Atrakcyjne wynagrodzenie podstawowe [2k.brutto na umowę zlecenie] i motywacyjny system wynagrodzeń [Premia urojona] Bogaty pakiet socjalny. [Opieka medyczna NFZ] Osoby spełniające powyższe wymagania, prosimy o przesłanie CV i LM [którego i tak nie czytamy] na adres: praca@marzen.pl lub złożenie aplikacji klikając przycisk aplikuj: aplikuj2 (1)  Uprzejmie informujemy, że skontaktujemy się [Jeśli rekrutacja w ogóle ruszy] jedynie z wybranymi [Najtańszymi] kandydatami [Desperatami].

Mile widziane:

527242_254976937957343_1007389261_n

Piotr Jabłoński

Piotr Jabłoński

CEO & Founder & Career Consultant at Career & CV Experts
Były rekruter, zdobywał doświadczenie w firmach doradztwa personalnego i w wewnętrznych działach HR. Przeprowadził ponad 200 procesów rekrutacyjnych na różne szczeble stanowisk dla polskich i międzynarodowych organizacji.

Szum informacyjny, brak wiedzy kandydatów na temat mechanizmów rządzących rynkiem pracy w epoce mediów społecznościowych oraz kłopoty w komunikacji na linii: kandydat - rekruter - pracodawca, zainspirowały go do przejścia na „trzecią stronę mocy” i założenia firmy doradczej Career & CV Experts (http://cvexpert.pl/). Gdzie wraz zespołem Konsultantów od ponad 5 lat, skutecznie wspiera swoich Klientów w podejmowaniu strategicznych decyzji, związanych z rozwojem ich karier oraz efektywnym poruszaniu się po rynku pracy.

Wierzy, że gdyby przynajmniej połowa kandydatów, którzy nie otrzymali obiecanej informacji zwrotnej od rekruterów, zamiast obrażać się na nich, nagłośniłaby sprawę w mediach społecznościowych, to zjawisko szybko przestałoby istnieć.
Piotr Jabłoński
  • cd

    A młode z doświadczeniem to mogą być tylko w jednym fachu 😉

  • Agnieszka Kręblewska

    Ja też się uśmiałam dzięki:) a tak poważnie to trzeba dbać o to żeby to wszystko odkodować na właściwym etapie tj. na każdym przed podpisaniem umowy. Jeszcze brakuje mi w wymaganiach innowacyjności i kreatywności bo to musi mieć każdy nawet jak wykonuje najmniej kreatywny zawód świata:)

    • Dominika Ręczkowska

      Kreatywność to podstawa! Ja dziś przeglądając oferty pracy roześmiałam się w głos po przeczytaniu „interesuje nas rzetelność i kreatywność w wykonywanych obowiązkach”. Dlaczego? Ogłoszenie dotyczyło pracy na zmywaku 😛 Ja się pytam, w czym przejawia się kreatywność przy zmywaniu naczyń? Wzorki sobie z piany człowiek układa czy co?

      • Agnieszka Kręblewska

        Może tu chodzi o kreatywne podejście do monotonnej pracy tak aby zapobiec wypaleniu zawodowemu 🙂

  • Trzeba przyznać, że obecnie wizerunek przeciętnego
    rekrutera jest słaby. A rekruter to przecież twarz pracodawcy. Poznasz
    go po tym jaki ma proces rekrutacji. Niczym pierwsza randka. Może
    skutecznie zniechęcić do dalszego poznawania wybranka.