JAK ZORGANIZOWAĆ PRZESTRZEŃ W PRACY?

Jak zorganizować przestrzeń w pracy? Career PRO Agent Kariery wspieramy w zmianach zawodowych profesjonalne CV manager szukanie pracy jak szukać pracy pomoc w szukaniu pracy dla managerów manager zmiana pracy

Twoje biurko wygląda jak po wizycie perfekcyjnej pani domu. Wszystko ma swoje miejsce, data w kalendarzu zawsze jest aktualna, a poszczególne kolory karteczek przypisane są do zadań wykonanych, wykonywanych i planowanych. A może wręcz przeciwnie – to królestwo chaosu, gdzie od ręki znajdziesz wszystko poza tym, czego aktualnie potrzebujesz, telefon jest przykryty pismami branżowymi sprzed 2 lat, a na tablicy korkowej obok rysunków dziecka wiszą raporty, mapy, notatki… W pracy przebywamy ok. 40h tygodniowo. To wystarczy, żeby zacząć traktować biuro jak drugi dom, a w domu – nawet tym udawanym – wypadałoby czuć się dobrze. Pomoże w tym inteligentne zaplanowanie przestrzeni.

Siła ergonomii

Czy miejsce pracy może poprawić efektywność? Pewnie i właśnie w ten sposób powinno to działać. Pomocnym terminem jest tutaj ergonomia, czyli nauka o optymalnym przystosowaniu stanowisk, procesów i środowiska pracy do możliwości psychofizycznych człowieka, tak by nie tylko uchronić jego życie i zdrowie, lecz dać mu również możliwość jak najlepszego rozwoju osobowości. Biorąc pod uwagę fakt, że to właśnie w pracy zazwyczaj musimy być najbardziej produktywni, dobra organizacja biurka w firmie może być ważniejsza od porządku utrzymywanego w domu.

Czas-start!

Od czego zacząć? Rozejrzyj się i sprawdź, czy na Twoim biurku nie zalegają tony kartek. W biegu mamy tendencję do odkładania dokumentów na jeden stos, który później rośnie i zaczyna przypominać gigantycznego potwora z papieru. Sam proces jest bardzo prosty, Drukujesz coś, czytasz, a później, zamiast wyrzucić do kosza, odkładasz na bok, bo „przecież może się jeszcze przydać”. Sytuacja powtarza się z każdym dokumentem… Zmień to przynajmniej z dwóch powodów. Pierwszym jest oczywiście porządek i pozbycie się nawyku chomikowania rzeczy. Drugi to bezpieczeństwo. W końcu nie chcesz wyjść na osobę, która postępuje w sposób ryzykowny z firmowymi papierami. Marsz do niszczarki!

Strefy pracy, strefy prywatne

Kiedy zbliża się 17, z prędkością światła chwytasz teczkę i wybiegasz z biura, nie zważając na to, co zostawiłeś na biurku? Nic dziwnego, każdy chce jak najszybciej znaleźć się w domu, jednak 5 minut przed wyjściem warto spróbować chociaż trochę ogarnąć przestrzeń wokół. Pomyśl, że kolejnego dnia nie będziesz musiał zaczynać od konieczności uporządkowania materiałów, tylko od razu będziesz gotowy do kontynuowania pracy. Ta prosta czynność to wbrew pozorom trudne do wpojenia działanie, jednak jeżeli zmusisz się, żebyo tym pamiętać, już po kilku razach wejdzie Ci w nawyk.

Porządny koniec pracy

Nuda to uczucie, którego nie da się znieść przez dłuższy czas. Jeśli czujesz, że od miesięcy lub nawet lat stoisz w miejscu, warto przemyśleć rozejrzenie się za nową ścieżką. Może chodzić o brak działań rozwojowych ze strony firmy, średnio interesujące projekty lub po prostu zbyt wysokie kwalifikacje do zajmowania danego stanowiska przy równoczesnym braku widoków na awans. Niezależnie od tego, jaki jest powód, nie widzisz już wyzwań i szans, żeby stawać się coraz lepszym.

Nie tylko na zewnątrz

Wprowadź zasady higieny także do komputera, na którym pracujesz. Twój pulpit naprawdę nie musi być zawalony wszystkimi możliwymi ikonami (wiemy, że to trudne, ale naprawdę!). Co tydzień przenoś te, z których nie korzystasz i nie bój się wyrzucania. Także maili – porządek w skrzynce potrafi zaoszczędzić naprawdę dużo czasu. Bardzo pomocne mogą okazać się foldery, dzięki którym posegregujesz wiadomości na kategorie.

Na koniec… sprawdź, po której stronie biurka leży Twój telefon. Jeśli jesteś osobą praworęczną, powinien znajdować się po prawej stronie, jeśli to lewą ręką posługujesz się sprawniej – po lewej. W ten sposób będziesz mógł podnosić słuchawkę w naturalny sposób, bez obciążania swojego ciała.  

Career PRO Agent Kariery wspieramy w zmianach zawodowych profesjonalne CV manager szukanie pracy jak szukać pracy pomoc w szukaniu pracy dla managerów manager zmiana pracy

Piotr jabłoński

Od ponad 10 lat wspiera firmy w obszarze rekrutacji, outplacement oraz employer branding.

Założyciel i konsultant CAREER PRO, gdzie od 2013r. współpracuje z managerami i specjalistami, którym pomaga w dokonaniu zmian zawodowych i rozwoju kariery.

Wartości którymi się kieruje to: jakość, partnerstwo, szacunek oraz otwarta i bezpośrednia komunikacja. Jego wada, a zarazem zaleta to szczerość.

Autor ponad 100 artykułów o tematyce HR. Jego wypowiedzi były publikowane m.in. w: TVN, Radio Zet, Polskie Radio, The Observer, WP.PL. 

Fan Premier League i absurdalno – ironicznego poczucia humoru. Uczy się programowania (front-end) i tworzy muzykę elektroniczną. 

Na najlepsze pomysły wpada podczas spacerów z psem.

Career PRO Agent Kariery wspieramy w zmianach zawodowych profesjonalne CV manager szukanie pracy jak szukać pracy pomoc w szukaniu pracy dla managerów manager zmiana pracy
Career PRO Agent Kariery wspieramy w zmianach zawodowych profesjonalne CV manager szukanie pracy jak szukać pracy pomoc w szukaniu pracy dla managerów manager zmiana pracy
Career PRO Agent Kariery wspieramy w zmianach zawodowych profesjonalne CV manager szukanie pracy jak szukać pracy pomoc w szukaniu pracy dla managerów manager zmiana pracy

Planujesz zmiany?

Poznaj program Agent Kariery

  • +48 504-617-629
  • ul. Piękna 24/25a 00-549 Warszawa
  • 09:00 - 18:00

© 2020 cAREER PRO

JAK ZORGANIZOWAĆ PRZESTRZEŃ W PRACY?