Blog

Jak w profesjonalny sposób prowadzić profil firmy na LinkedIn?

W poprzednim wpisie informowaliśmy Cię o tym, jak korzystać z serwisu LinkedIn. Właściwe uzupełnienie profilu, zachowanie etykiety wypowiedzi i aktywność są niezwykle ważne, jednak nieco bardziej zaawansowani użytkownicy profesjonalnych mediów społecznościowych wiedzą, że z LinkedIn korzysta się nie tylko przy poszukiwaniu zatrudnienia lub kandydata do pracy. Poleca się wykorzystać narzędzia również do budowania świadomości marki i docierania do klientów. Profil na portalu to już nie tylko obowiązek każdego profesjonalisty, lecz także duży plus dla firmy. Co trzeba wiedzieć, żeby korzystać z niego we właściwy sposób? Profesjonalny profil – dla kogo? Nie ma zasad, które mówią, jakiego typu firmy powinny założyć konto na LinkedIn. Oczywiście w przypadku niektórych takie działania zadziałają lepiej bądź gorzej, jednak jeśli prowadzenie profilu nie wiąże się ze znaczącym obciążeniem budżetu – warto zaryzykować nawet przy mniejszym i dopiero rozwijającym się biznesie. Jeśli chodzi o reklamy, LinkedIn dla niektórych wydaje się być korzystniejszą opcją niż Facebook – niewątpliwym plusem jest to, że portal nie ogranicza zasięgów przy małej liczbie fanów tak, jak robi to serwis Zuckerberga. Rozumiesz już, że lekceważenie sieci, która dociera prawie wyłącznie do specjalistów w swojej dziedzinie nie jest dobrym pomysłem? Liczy się wnętrze Obecność profesjonalistów jest ogromną szansą, ale też wyzwaniem. Nie zachęcisz ich pustym, „klikalnym” materiałem, ale wartościową treścią, którą będą mogli wykorzystać. W ten sposób zapamiętają Twój biznes jako źródło dobrego contentu. Jeśli możesz sobie na to pozwolić, do prowadzenia profilu warto zaangażować zawodową agencję social media. W opinii powszechnej wciąż panuje błędne przekonanie, że do efektywnych dzialań w mediach społecznościowych nie trzeba posiadać żadnych umiejętności i doświadczenia („Przecież skoro wiem, jak korzystać z Facebooka, nie będę mieć problemu z prowadzeniem firmowego fanpejdża. LinkedIn? I tak nikt tam nie zagląda, tym bardziej bułka z masłem!”). Takie podejście generuje mnóstwo błędów, których zdecydowanie chcesz uniknąć. Jak dowiedziałeś się z poprzednich wpisów, skuteczne działania muszą mieć odpowiedni plan. Doprecyzuj do kogo i z jakimi treściami chcesz dotrzeć i w oparciu o to przygotuj harmonogram publikacji. Wyznaczenie grupy docelowej jest bardzo ważne. Inną treść zaproponujesz potencjalnym inwestorom, a inną partnerom lub klientom. Zadbaj o detale Przed wystartowaniem dopilnuj tego, żeby na stronie znalazły się wszystkie kluczowe informacje na temat firmy. Opis tego, czym się zajmuje to absolutna podstawa, ale warto pamiętać też o uzupełnieniu pól dotyczących liczby pracowników, daty założenia, czy typie biznesu (prywatny, publiczny). Na początkowym etapie ważne jest również zaangażowanie pracowników firmy. Im więcej osób uzupełnia swoje konto i wpisuje nazwę przedsiębiorstwa, tym szersze grono ma szansę trafić na jego oficjalny profil. Pracownicy mogą także brać udział w dyskusji na stronie firmy, co również pozytywnie przełoży się na zasięg. Pamiętaj o cross-linkowaniu. Jeśli biznes posiada też fanpejdż na Facebooku, Instagramie, Pintereście, czy w innych mediach społecznościowych, spraw, żeby było to zauważalne na LinkedIn. Odpowiednie linki i wtyczki przekierują zainteresowanego użytkownika. Korzystaj z bogatych możliwości dokładnego targetowania swoich działań – na LinkedIn ta opcja działa wyjątkowo dobrze. W ten sposób będziesz mieć pewność (albo przynajmniej dużą szansę), że to, co publikujesz, dociera do wybranych wcześniej grup odbiorców. Sprawdź jak my to robimy: Obserwuj profil CV Expert na LinkedIn
Piotr Jabłoński

Piotr Jabłoński

Personal Brand Strategist / Career Consultant at Career & CV Experts
Wspieram profesjonalistów w podejmowaniu strategicznych decyzji, związanych z rozwojem kariery, budowaniem wizerunku i marki osobistej oraz skutecznym poruszaniu się po globalnym rynku pracy z wykorzystaniem mediów społecznościowych.

Wiem jak działają mechanizmy rządzące rynkiem pracy. Pracowałem jako headhunter/rekruter w firmach doradztwa personalnego (Search&Selection, Executive Search) i w wewnętrznym dziale HR (Integrator IT).

Przeprowadziłem ponad 200 procesów rekrutacyjnych na stanowiska specjalistyczne i zarządcze (średni i wysoki szczebel). Obecnie obserwuję rynek pracy z perspektywy moich klientów którzy się po nim poruszają.
Piotr Jabłoński