Blog

Jak w profesjonalny sposób prowadzić profil firmy na LinkedIn?

W poprzednim wpisie informowaliśmy Cię o tym, jak korzystać z serwisu LinkedIn. Właściwe uzupełnienie profilu, zachowanie etykiety wypowiedzi i aktywność są niezwykle ważne, jednak nieco bardziej zaawansowani użytkownicy profesjonalnych mediów społecznościowych wiedzą, że z LinkedIn korzysta się nie tylko przy poszukiwaniu zatrudnienia lub kandydata do pracy. Poleca się wykorzystać narzędzia również do budowania świadomości marki i docierania do klientów. Profil na portalu to już nie tylko obowiązek każdego profesjonalisty, lecz także duży plus dla firmy. Co trzeba wiedzieć, żeby korzystać z niego we właściwy sposób?

Profesjonalny profil – dla kogo?

Nie ma zasad, które mówią, jakiego typu firmy powinny założyć konto na LinkedIn. Oczywiście w przypadku niektórych takie działania zadziałają lepiej bądź gorzej, jednak jeśli prowadzenie profilu nie wiąże się ze znaczącym obciążeniem budżetu – warto zaryzykować nawet przy mniejszym i dopiero rozwijającym się biznesie.

Jeśli chodzi o reklamy, LinkedIn dla niektórych wydaje się być korzystniejszą opcją niż Facebook – niewątpliwym plusem jest to, że portal nie ogranicza zasięgów przy małej liczbie fanów tak, jak robi to serwis Zuckerberga. Rozumiesz już, że lekceważenie sieci, która dociera prawie wyłącznie do specjalistów w swojej dziedzinie nie jest dobrym pomysłem?

Liczy się wnętrze

Obecność profesjonalistów jest ogromną szansą, ale też wyzwaniem. Nie zachęcisz ich pustym, „klikalnym” materiałem, ale wartościową treścią, którą będą mogli wykorzystać. W ten sposób zapamiętają Twój biznes jako źródło dobrego contentu. Jeśli możesz sobie na to pozwolić, do prowadzenia profilu warto zaangażować zawodową agencję social media. W opinii powszechnej wciąż panuje błędne przekonanie, że do efektywnych dzialań w mediach społecznościowych nie trzeba posiadać żadnych umiejętności i doświadczenia („Przecież skoro wiem, jak korzystać z Facebooka, nie będę mieć problemu z prowadzeniem firmowego fanpejdża. LinkedIn? I tak nikt tam nie zagląda, tym bardziej bułka z masłem!”). Takie podejście generuje mnóstwo błędów, których zdecydowanie chcesz uniknąć.

Jak dowiedziałeś się z poprzednich wpisów, skuteczne działania muszą mieć odpowiedni plan. Doprecyzuj do kogo i z jakimi treściami chcesz dotrzeć i w oparciu o to przygotuj harmonogram publikacji. Wyznaczenie grupy docelowej jest bardzo ważne. Inną treść zaproponujesz potencjalnym inwestorom, a inną partnerom lub klientom.

Zadbaj o detale

Przed wystartowaniem dopilnuj tego, żeby na stronie znalazły się wszystkie kluczowe informacje na temat firmy. Opis tego, czym się zajmuje to absolutna podstawa, ale warto pamiętać też o uzupełnieniu pól dotyczących liczby pracowników, daty założenia, czy typie biznesu (prywatny, publiczny).

Na początkowym etapie ważne jest również zaangażowanie pracowników firmy. Im więcej osób uzupełnia swoje konto i wpisuje nazwę przedsiębiorstwa, tym szersze grono ma szansę trafić na jego oficjalny profil. Pracownicy mogą także brać udział w dyskusji na stronie firmy, co również pozytywnie przełoży się na zasięg.

Pamiętaj o cross-linkowaniu. Jeśli biznes posiada też fanpejdż na Facebooku, Instagramie, Pintereście, czy w innych mediach społecznościowych, spraw, żeby było to zauważalne na LinkedIn. Odpowiednie linki i wtyczki przekierują zainteresowanego użytkownika.

Korzystaj z bogatych możliwości dokładnego targetowania swoich działań – na LinkedIn ta opcja działa wyjątkowo dobrze. W ten sposób będziesz mieć pewność (albo przynajmniej dużą szansę), że to, co publikujesz, dociera do wybranych wcześniej grup odbiorców.

Sprawdź jak my to robimy: Obserwuj profil CV Expert na LinkedIn

Piotr Jabłoński

Piotr Jabłoński

Consultant at Career & CV Experts
Wspieram firmy w obszarze rekrutacji oraz definiowania skutecznych strategii Emloyer Branding. Współpracuję też z managerami oraz specjalistami, którzy są w trakcie zmian zawodowych i pomagam im przejść przez ten proces krok po kroku. Ode mnie zawsze otrzymasz informację zwrotną.
Piotr Jabłoński

Latest posts by Piotr Jabłoński (see all)