Blog

Globalne CV – czy wiesz, jak je stworzyć?

Po wynikach wyborów rozglądasz się za nową pracą w innym kraju? Dobrze trafiłeś. W poprzednim wpisie przekonaliśmy Cię, że wysoka pozycja wymaga posiadania starannie przygotowanego życiorysu, który zaprezentuje Twoje kompetencje na arenie światowej. Dzisiaj chcemy pokazać, na co zwrócić uwagę już w trakcie przygotowania takiego dokumentu. Tych kilka punktów pomoże Ci stworzyć CV, z którym wystartujesz w rekrutacjach do międzynarodowych firm – zarówno w kraju, jak i poza jego granicami.
  1. Dbaj o język. Na wysokim stanowisku nie możesz sobie pozwolić na najmniejszy błąd w angielskiej pisowni (bo oczywiście Twoje CV będzie właśnie w tym języku). Do przetłumaczenia życiorysu najlepiej zatrudnić profesjonalnego tłumacza specjalizującego się w tego typu dokumentach. Taka osoba wyłapie istotne szczegóły i dopilnuje, żeby język tekstu pasował do stanowiska i specyfiki kulturowej. Perfekcyjne tłumaczenie CV to absolutna podstawa, nie warto więc na tym oszczędzać – nawet wtedy, kiedy jesteś przekonany, że Twoja znajomość języka jest doskonała. Pomyłka może Cię ośmieszyć i zdyskwalifikować w procesie rekrutacji.
  2. Przedstaw siebie i swoje kompetencje w kontekście międzynarodowym. Wyróżnij wszystkie zdarzenia i projekty, które wymagały od Ciebie pracy z wielokulturowością. Takimi punktami są praca w obcym języku, podróże służbowe i oddelegowania do innego kraju, jak również fakt, że firmy w których pracowałeś posiadały oddziały zagranicą. Globalny pracodawca zwraca uwagę nie tylko na Twoje „twarde” kompetencje, lecz także na cechy osobowości. Zazwyczaj chce wiedzieć, czy będziesz dobrym współpracownikiem w środowisku międzynarodowym. Jeśli możesz – podkreśl efektywne zarządzanie zróżnicowaną grupą ludzi i swój entuzjazm związany z takimi wyzwaniami.
  3. Jeżeli wysyłasz CV do innego kraju, zapoznaj się z jego preferencjami estetycznymi i skoryguj ewentualne błędy. Niezależnie od miejsca zamieszkania życiorys menadżera powinien prezentować się poważnie i profesjonalnie, jednak warto wiedzieć, czy w innym miejscu rekruterzy nie reagują negatywnie np. na konkretny kolor lub ułożenie informacji. Taki research powinieneś zrobić również wtedy, kiedy masz zamiar zmienić branżę.
  4. Pamiętaj o tym, żeby pisać konkretnie i nie lać wody – w tym przypadku zasada tworzenia CV jest raczej uniwersalna. Pokaż przyszłemu pracodawcy, że masz świadomość tego, co jest najważniejsze w pracy w międzynarodowym środowisku. To pozwoli dać Ci szanse nawet wtedy, kiedy nie wszystkie kompetencje będą na najwyższym poziomie – w końcu świadomy menadżer posiada lepsze narzędzia do pracy nad sobą. Poza znajomością koniecznego w pracy języka obcego wyraź także chęć nauczenia się kolejnych – być może w przyszłości będzie to niezbędne.
  5. Unikaj stosowania gotowych, ogólnodostępnych szablonów, które reklamowane są przez swoich twórców jako wzór „światowego” CV. Nie chcesz zniknąć w tłumie lub zirytować rekrutera, który codziennie ogląda dziesiątki tych samych życiorysów. O wiele lepszym rozwiązaniem będzie zatrudnienie profesjonalisty, który stworzy dla Ciebie unikalny dokument łączący odpowiednią formę z podkreśleniem Twojej wyjątkowości jako pracownika.
Znasz już wszystkie kroki? Czas na działanie! Globalne wyzwania czekają na Twój ruch.

✪ Like  ✪ Share ✪ Commentwww.cvexpert.plfb.com/cvexpert linkedin.com/company/cv-expert ►instagram.com/cvexpert/twitter.com/cvexpertpl

Piotr Jabłoński

Piotr Jabłoński

CEO & Founder & Career Consultant at Career & CV Experts
Były rekruter, zdobywał doświadczenie w firmach doradztwa personalnego i w wewnętrznych działach HR. Przeprowadził ponad 200 procesów rekrutacyjnych na różne szczeble stanowisk dla polskich i międzynarodowych organizacji.

Szum informacyjny, brak wiedzy kandydatów na temat mechanizmów rządzących rynkiem pracy w epoce mediów społecznościowych oraz kłopoty w komunikacji na linii: kandydat - rekruter - pracodawca, zainspirowały go do przejścia na „trzecią stronę mocy” i założenia firmy doradczej Career & CV Experts (http://cvexpert.pl/). Gdzie wraz zespołem Konsultantów od ponad 5 lat, skutecznie wspiera swoich Klientów w podejmowaniu strategicznych decyzji, związanych z rozwojem ich karier oraz efektywnym poruszaniu się po rynku pracy.

Wierzy, że gdyby przynajmniej połowa kandydatów, którzy nie otrzymali obiecanej informacji zwrotnej od rekruterów, zamiast obrażać się na nich, nagłośniłaby sprawę w mediach społecznościowych, to zjawisko szybko przestałoby istnieć.
Piotr Jabłoński