Blog

Globalne CV – 4 powody dla których warto je mieć.

Każdy pracownik – nie wspominając już o osobach z dużym doświadczeniem zawodowym – musi mieć przygotowany aktualny i starannie stworzony życiorys, który w odpowiedni sposób przedstawi jego osiągnięcia zawodowe. To, jak powinna wyglądać jego standardowa wersja, na pewno już wiesz. Jednak co wtedy, kiedy planujesz otworzyć się na możliwości kariery poza granicami kraju lub chcesz spróbować swoich sił w firmie międzynarodowej? Czy CV przygotowane na potrzeby polskich rekrutacji wystarczy do osiągnięcia takich celów? Zdecydowanie nie, szczególnie na Twoim etapie ścieżki zawodowej. Sprawdź, z jakimi korzyściami wiąże się posiadanie globalnego CV.

  1. Biznes stawia na mobilność – to już fakt. Nawet jeśli nie myślisz o międzynarodowej karierze, nie możesz wykluczyć, że nie planuje jej dla Ciebie przyszły przełożony. Tego typu praca nie musi wiązać się z przeprowadzką do innego państwa. Bardziej prawdopodobne są regularne podróże służbowe – w końcu aktualnie to już standard dla managerów w dużych firmach. Stworzenie uniwersalnego CV (oczywiście pod względem geograficzno-kulturowym, nie musimy przypominać, że dokumenty aplikacyjne powinny być dopasowane do konkretnej firmy i oferty) daje osobie decyzyjnej znać, że jesteś kimś otwartym na tego typu wyzwania.
  1. Twoja pozycja wymaga przedstawienia siebie jako międzynarodowej marki. Przyjęta przez Ciebie strategia budowania życia zawodowego musi zakładać, że na pewnym etapie konkurujesz z coraz bardziej wykwalifikowanymi osobami – nie tylko z Polski. CV musi być przygotowane na taką konkurencję i spełniać wszystkie standardy globalnego dokumentu. Jeżeli nie jesteś pewien, że potrafisz stworzyć je samodzielnie, skorzystaj z porady coacha kariery.
  1. Chcesz szukać nowych – często niezamykających się w granicach kraju – możliwości i musisz od czegoś zacząć. Stworzenie międzynarodowego życiorysu to doskonały krok na początku takiej drogi. Pozwoli Ci spojrzeć na swoje osiągnięcia z globalnej perspektywy i tym samym pomoże w stworzeniu strategii odpowiedniej dla zdecydowanie bardziej wymagającego rynku.
  1. Zwiększasz swoje szanse w oczach rekruterów. To prawda! Przygotowane w odpowiedni, uniwersalny sposób CV jest zrozumiałe i pozwala szybko wyszukać wszystkie niezbędne informacje. Osoba odpowiadająca za jego przyjęcie nie musi zastanawiać się nad rzeczami, które powinny być oczywiste i tym samym nie marnuje swojego cennego czasu. Sama znajomość właściwych standardów daje innym odczuć, że jesteś osobą, która zdaje sobie sprawę z występujących różnic, rozumie je i jest w stanie odpowiedzieć precyzyjnie dobranym komunikatem. Na wysokim stanowisku taka kompetencja jest praktycznie niezbędna.

Świadomość tego, że wielokulturowość na pewno stanie się elementem Twojego życia zawodowego pomaga Ci przedstawić się jako otwartego, ale też elastycznego managera. Już wiesz, dlaczego potrzebujesz w swoich dokumentach globalnego CV. Następnym razem podpowiemy Ci, jak je przygotować tak, aby odpowiadało światowym standardom i jak najskuteczniej prezentowało Twoje kompetencje. Bądź na bieżąco!

foto://shutterstock.com/

Planujesz zmianę pracy? Skontaktuj się z nami. Napisz: biuro@cvexpert.pl lub zadzwoń:  +48 504-617-629

☑ Like ☑ Comment ☑ Sharewww.cvexpert.plfb.com/cvexpert linkedin.com/company/cv-expert ► instagram.com/cvexpert/twitter.com/cvexpertpl

Piotr Jabłoński

Piotr Jabłoński

CEO & Founder & Career Consultant at Career & CV Experts
Były rekruter, zdobywał doświadczenie w firmach doradztwa personalnego i w wewnętrznych działach HR. Przeprowadził ponad 200 procesów rekrutacyjnych na różne szczeble stanowisk dla polskich i międzynarodowych organizacji.

Szum informacyjny, brak wiedzy kandydatów na temat mechanizmów rządzących rynkiem pracy w epoce mediów społecznościowych oraz kłopoty w komunikacji na linii: kandydat - rekruter - pracodawca, zainspirowały go do przejścia na „trzecią stronę mocy” i założenia firmy doradczej Career & CV Experts (http://cvexpert.pl/). Gdzie wraz zespołem Konsultantów od ponad 5 lat, skutecznie wspiera swoich Klientów w podejmowaniu strategicznych decyzji, związanych z rozwojem ich karier oraz efektywnym poruszaniu się po rynku pracy.

Wierzy, że gdyby przynajmniej połowa kandydatów, którzy nie otrzymali obiecanej informacji zwrotnej od rekruterów, zamiast obrażać się na nich, nagłośniłaby sprawę w mediach społecznościowych, to zjawisko szybko przestałoby istnieć.
Piotr Jabłoński