Blog

Dlaczego ludzie nienawidzą swojej pracy?

Ciężko jest wspierać sowich pracowników jeżeli nie wiemy, co wzmaga w nich złość i frustrację. Brytyjska fundacja „The Brooke” zapytała 2000 osób zatrudnionych w angielskich firmach, co w ramach etatu doprowadza ich do „szewskiej pasji”? Organizacja zajmująca się problematyką zwierząt pracujących (konie, osły, muły) chciała zwrócić uwagę, że nawet najgorsze okoliczności jakie spotykają ludzi, są niczym w porównaniu do warunków w jakich muszą pracować zwierzęta pociągowe. Ankieta była przeprowadzona w Wielkiej Brytanii, jak sobie możesz jednak wyobrazić nasze rodzime obserwacje praktycznie niczym się nie różnią.
  1. Dodawanie do korespondencji mailowej w sprawach, które nas nie dotyczą.
  2. Telefon dzwoni o 16.59.
  3. Problemy z komputerem.
  4. Klimatyzacja wyziębiająca pomieszczenia biurowe.
  5. Ciągle psująca się drukarka.
  6. Zapach personelu.
  7. Głośne dzwonki telefoniczne.
  8. Niekończące się pracowników rozmowy.
  9. Brudna mikrofalówka.
  10. Smarkanie nosa.
  11. Współpracownicy czytający Twoje maile zza głowy.
  12. Nieuzupełnianie papieru toaletowego.
  13. Nie słyszysz podziękowania za otwarcie lub przytrzymanie drzwi.
  14. Nieświeże oddechy.
  15. Ludzie myślący o „niebieskich migdałach”.
  16. Nieprzemyślane parkowanie samochodów.
  17. Zapachowe drugie śniadania.
  18. Niewygodne fotele.
  19. Osoby, które zaklepują dni wolne z dużym wyprzedzeniem.
  20. Szef zagadujący Cię na Facebooku, akurat gdy masz urwanie głowy.
  21. Firma blokuje Ci dostęp do niektórych stron internetowych.
  22. Zblokowany samochód na parkingu firmowym.
  23. Tania herbata, która nie chce się zaparzyć.
  24. Zwierzający się ze swoich problemów życiowych koledzy.
  25. Osoby, które ciągle rozmawiają o dzieciach.
  26. Osoby, które ciągle są na diecie i rozmawiają o jedzeniu.
  27. Młodsi koledzy, którzy Cię pouczają.
  28. Powtarzające się kradzieże Twojego lunchu z lodówki.
  29. Ci, którzy zostawiają puste papierki w pojemniku na słodycze.
  30. Przewalające się prawie codziennie ciasta i torty urodzinowe.
  31. Automat vendingowy, który nie wydaje reszty.
  32. Współpracownicy, którzy nigdy nie proponują, że zaparzą kawę.
  33. Koledzy i koleżanki, którzy zajmują telefon firmowy na rodzinne pogaduszki.
  34. Ktoś używa Twojego kubka.
  35. Nikt nie uzupełnia zszywek w zszywaczu.
  36. Współpracownicy, którzy bazgrzą po biurkach.
  37. Oczekiwanie w kolejce do mikrofalówki.
  38. Koledzy, którzy wychodzą z pracy punktualnie o 17.00.
  39. Osoby, które nie zamykają deski klozetowej.
  40. Zepsuta winda.
  41. Niewystarczająca ilość kontaktów elektrycznych.
  42. Alarm przeciwpożarowy włącza się akurat jak rozmawiasz przez telefon.
  43. Współpracownicy opisujący swoje sny w detalach każdego poranka.
  44. Ludzie, którzy ciągle sobie podśpiewują.
  45. Osoby obgryzające długopisy.
  46. Konieczność przeciągania się przez biurko, żeby odebrać telefon kolegi.
  47. Klienci, którzy za wcześnie przychodzą na umówione spotkania.
  48. Ludzie, którzy przeważnie milczą.
  49. Współpracownicy, którzy ciągle kradną Twój długopis.
  50. Dystrybutor wody, który stoi za daleko.
Piotr Jabłoński

Piotr Jabłoński

CEO & Founder & Career Consultant at Career & CV Experts
Były rekruter, zdobywał doświadczenie w firmach doradztwa personalnego i w wewnętrznych działach HR. Przeprowadził ponad 200 procesów rekrutacyjnych na różne szczeble stanowisk dla polskich i międzynarodowych organizacji.

Szum informacyjny, brak wiedzy kandydatów na temat mechanizmów rządzących rynkiem pracy w epoce mediów społecznościowych oraz kłopoty w komunikacji na linii: kandydat - rekruter - pracodawca, zainspirowały go do przejścia na „trzecią stronę mocy” i założenia firmy doradczej Career & CV Experts (http://cvexpert.pl/). Gdzie wraz zespołem Konsultantów od ponad 5 lat, skutecznie wspiera swoich Klientów w podejmowaniu strategicznych decyzji, związanych z rozwojem ich karier oraz efektywnym poruszaniu się po rynku pracy.

Wierzy, że gdyby przynajmniej połowa kandydatów, którzy nie otrzymali obiecanej informacji zwrotnej od rekruterów, zamiast obrażać się na nich, nagłośniłaby sprawę w mediach społecznościowych, to zjawisko szybko przestałoby istnieć.
Piotr Jabłoński
  • Sorry, ale prawie wszystko to bzdety i pierdoły : ) dowód na to, że ludzie nie potrafią „brać spraw w swoje ręce”… może z 5 punktów ma sens, bo to naprawdę grube rzeczy. A tak… cóż, kto się godzi na co, ten to ma. Praca to też bytność w środowisku ludzkim, więc przeszkadza pachnące śniadanie, czy rozmowy – to chyba coś nie tak z nami samymi jest?
    A głośny telefon, ktoś czytający przez ramię czy rozmowy o dzieciach – na to są sposoby – po prostu wstać i powiedzieć swoje zdanie. Zieeefff : )

    • Problem w tym, że nie każdy jest na tyle asertywny 🙂

      • To może trzeba o TYM pisać więcej? Nasz naród to w ogóle jakieś takie owieczki… czy to u kapitalisty, czy socjalisty…