Blog

Dlaczego ludzie nienawidzą swojej pracy?

Ciężko jest wspierać sowich pracowników jeżeli nie wiemy, co wzmaga w nich złość i frustrację. Brytyjska fundacja „The Brooke” zapytała 2000 osób zatrudnionych w angielskich firmach, co w ramach etatu doprowadza ich do „szewskiej pasji”? Organizacja zajmująca się problematyką zwierząt pracujących (konie, osły, muły) chciała zwrócić uwagę, że nawet najgorsze okoliczności jakie spotykają ludzi, są niczym w porównaniu do warunków w jakich muszą pracować zwierzęta pociągowe. Ankieta była przeprowadzona w Wielkiej Brytanii, jak sobie możesz jednak wyobrazić nasze rodzime obserwacje praktycznie niczym się nie różnią.

  1. Dodawanie do korespondencji mailowej w sprawach, które nas nie dotyczą.
  2. Telefon dzwoni o 16.59.
  3. Problemy z komputerem.
  4. Klimatyzacja wyziębiająca pomieszczenia biurowe.
  5. Ciągle psująca się drukarka.
  6. Zapach personelu.
  7. Głośne dzwonki telefoniczne.
  8. Niekończące się pracowników rozmowy.
  9. Brudna mikrofalówka.
  10. Smarkanie nosa.
  11. Współpracownicy czytający Twoje maile zza głowy.
  12. Nieuzupełnianie papieru toaletowego.
  13. Nie słyszysz podziękowania za otwarcie lub przytrzymanie drzwi.
  14. Nieświeże oddechy.
  15. Ludzie myślący o „niebieskich migdałach”.
  16. Nieprzemyślane parkowanie samochodów.
  17. Zapachowe drugie śniadania.
  18. Niewygodne fotele.
  19. Osoby, które zaklepują dni wolne z dużym wyprzedzeniem.
  20. Szef zagadujący Cię na Facebooku, akurat gdy masz urwanie głowy.
  21. Firma blokuje Ci dostęp do niektórych stron internetowych.
  22. Zblokowany samochód na parkingu firmowym.
  23. Tania herbata, która nie chce się zaparzyć.
  24. Zwierzający się ze swoich problemów życiowych koledzy.
  25. Osoby, które ciągle rozmawiają o dzieciach.
  26. Osoby, które ciągle są na diecie i rozmawiają o jedzeniu.
  27. Młodsi koledzy, którzy Cię pouczają.
  28. Powtarzające się kradzieże Twojego lunchu z lodówki.
  29. Ci, którzy zostawiają puste papierki w pojemniku na słodycze.
  30. Przewalające się prawie codziennie ciasta i torty urodzinowe.
  31. Automat vendingowy, który nie wydaje reszty.
  32. Współpracownicy, którzy nigdy nie proponują, że zaparzą kawę.
  33. Koledzy i koleżanki, którzy zajmują telefon firmowy na rodzinne pogaduszki.
  34. Ktoś używa Twojego kubka.
  35. Nikt nie uzupełnia zszywek w zszywaczu.
  36. Współpracownicy, którzy bazgrzą po biurkach.
  37. Oczekiwanie w kolejce do mikrofalówki.
  38. Koledzy, którzy wychodzą z pracy punktualnie o 17.00.
  39. Osoby, które nie zamykają deski klozetowej.
  40. Zepsuta winda.
  41. Niewystarczająca ilość kontaktów elektrycznych.
  42. Alarm przeciwpożarowy włącza się akurat jak rozmawiasz przez telefon.
  43. Współpracownicy opisujący swoje sny w detalach każdego poranka.
  44. Ludzie, którzy ciągle sobie podśpiewują.
  45. Osoby obgryzające długopisy.
  46. Konieczność przeciągania się przez biurko, żeby odebrać telefon kolegi.
  47. Klienci, którzy za wcześnie przychodzą na umówione spotkania.
  48. Ludzie, którzy przeważnie milczą.
  49. Współpracownicy, którzy ciągle kradną Twój długopis.
  50. Dystrybutor wody, który stoi za daleko.

Piotr Jabłoński

Piotr Jabłoński

Consultant at Career & CV Experts
Wspieram firmy w obszarze rekrutacji oraz definiowania skutecznych strategii Emloyer Branding. Współpracuję też z managerami oraz specjalistami, którzy są w trakcie zmian zawodowych i pomagam im przejść przez ten proces krok po kroku. Ode mnie zawsze otrzymasz informację zwrotną.
Piotr Jabłoński

Latest posts by Piotr Jabłoński (see all)