Freelancer przechodzi do korpo – jak sobie poradzić?

Koledzy w garniturach wiele razy powtarzali, jak bardzo zazdroszczą Ci wolności i elastyczności, sam też przez jakiś czas spełniałeś się jako niezależny pan swojego czasu. Jednak coś się zmieniło, decyzja została podjęta i już wybrałeś – szukasz „normalnej” pracy na etacie. Trochę jak dziecko we mgle, bo przecież nie robiłeś tego od jakiegoś czasu, a powrót do siodła nie zawsze jest bezproblemowy. O czym więc pomyśleć?


Zarządzanie czasem – potrafisz?

Rekruter prawdopodobnie zapyta o Twoją umiejętność zarządzania czasem. Jako freelancer możesz wzbudzać podejrzenia, ale masz też dużego asa w rękawie. To pierwsze wiąże się z obawą potencjalnego pracodawcy, że trudno będzie Ci przestawić się na pracę „od do” w konkretnych godzinach. Przygotuj w głowie odpowiedzi na roztaczane czarne scenariusze – spóźnienia, niezapowiedziane nieobecności, nieumiejętność dostosowania się do zasad. Przekuj to, co uważają za powód do obaw w swój atut. Przecież to właśnie taki tryb pracy pozwalał Ci utrzymywać się w taki właśnie sposób, przez co nauczyłeś się być jeszcze bardziej zdyscyplinowany niż inni. I robiłeś to dla siebie, nie dla kogoś innego, a przecież motywacja wewnętrzna jest z perspektywy pracodawcy czymś bardzo ważnym.


Wyzwanie: praca w zespole

Jednym z większych wyzwań może być dla Ciebie powrót lub nauka pracy zespołowej. Freelancer nie siedzi zamknięty w piwnicy bez kontaktu z ludźmi, ale jego interakcje zawodowe kręcą się wokół klientów, a nie współpracowników. W pracy na etacie chcąc nie chcąc, będziesz musiał  pracować z innymi – począwszy od przełożonego przez pracowników tego samego zespołu, aż po osoby z innych  działów (jeśli to większa działalność). Przemyśl więc, co odpowiesz rekruterowi, kiedy ten zapyta, jak wyobrażasz sobie taką współpracę lub każe rozwiązać jakiś hipotetyczny problem, który jej wymaga. 


Kultura organizacyjna – z czym to się je?

Każda organizacja ma pewne niepisane zasady, którymi się kieruje. Osoby pracujące w ten sposób od dłuższego czasu nawet po zmianie pracy uczą się nowego kodu dosyć szybko. Zastanów się, czy nie będziesz mieć z tym problemu. Głównym „szokiem kulturowym” może być duża hierarchiczność i reguły, które się z nią wiążą, np. ustalona i niepodważalna kolejność osób akceptujących projekt. Sama konieczność konsultacji z innymi może być dla freelancera czymś trudnym, tak jak przyzwyczajenie się do licznych, niekoniecznie potrzebnych czy efektywnych spotkań. Wreszcie – tam gdzie mamy zespół większy niż dwie osoby łatwo o gierki firmowe, załatwianie spraw za plecami i… plotki. 

Pomyśl też o tym, czy Twoje przejście na etat całkowicie wiąże się z zaprzestaniem działalności freelancerskiej. Być może jesteś w stanie zachować część dodatkowych dochodów, dorabiając sobie w weekendy? Pozostawienie sobie takiej opcji nie zawsze jest równoznaczne z przepracowaniem, czasem wręcz przeciwnie – robienie czegoś „na swoim” pomaga w zachowaniu work-life balance. Przemyśl to!



REKOMENDACJA: REGIONALNY MANAGER SPRZEDAŻY / SALES MANAGER / COUNTRY MANAGER

Szanowni Państwo, w ramach programu kontynuacji kariery CAREER MANAGER™, rekomendujemy kandydatkę na stanowisko


REGIONALNY MANAGER SPRZEDAŻY / SALES MANAGER / COUNTRY MANAGER


Lokalizacja: Poznań / Wielkopolska


BIO: Ponad 15 letnie doświadczenie w aktywnej sprzedaży B2B oraz zarządzaniu projektami sprzedażowymi w Polsce i na Węgrzech. Budowanie i zarządzanie zespołami sprzedażowymi (do 10 osób). 3 letnie doświadczenie w kierowaniu spółką handlową. 


│BUSINESS DEVELOPMENT ● B2B ● NEGOCJACJE ● BUDOWANIE RELACJI ● P&L ● URZĄDZENIA LABORATORYJNE ● TECHNOLOGIA PRZEMYSŁOWA │


Skontaktuj się z nami w sprawie szczegółów – kontakt@cvexpert.pl 


Jakich headhunterów / rekruterów z Poznania / Wielkopolski polecacie? 


#businessdevelopment #careermanagement #salesmanagement                   

REKOMENDACJA: DYREKTOR ZARZĄDZAJĄCY / DYREKTOR OPERACYJNY / DYREKTOR LOGISTYKI

W ramach programu kontynuacji kariery – CAREER MANAGER™, rekomendujemy kandydata na stanowisko:

DYREKTOR ZARZĄDZAJĄCY / DYREKTOR OPERACYJNY / DYREKTOR LOGISTYKI

Profil zawodowy: Manager wyższego szczebla z ponad 10 letnim doświadczeniem w zarządzaniu strategicznym przedsiębiorstwem (strategia – budżet – optymalizacja). Bogate doświadczenie w obszarze usprawniania operacji, stymulujących wzrost oraz podnoszących efektywność i zyski organizacji. 

• Budowa oraz wdrażanie strategii firmy • Zarządzanie strategiczne • Operacje • Sprzedaż • Rozwój • Restrukturyzacja • Optymalizacja procesów • Odpowiedzialność za budżet • Zarządzanie zespołami sprzedażowymi i operacyjnymi (do 250 pracowników) • Umiejętność budowania relacji biznesowych i personalnych • Wysoko rozwinięte kompetencje menadżerskie • Charyzma • Umiejętności przywódczo-komunikacyjne oraz interpersonalne • Możliwość relokacji 

Skontaktuj się nami jeśli poszukujesz managera o tym profilu zawodowym – kontakt@cvexpert.pl 

Pomóż nam dotrzeć do rekruterów i pracodawców – poleć i udostępnij ten post w sieci kontaktów. 

Rekomendacja: Koordynator Projektów Marketingowych / Creative Manager / Branded Content Manager

W ramach programu kontynuacji kariery – CAREER MANAGER™, rekomendujemy kandydatkę na stanowisko: Koordynator Projektów Marketingowych / Creative Manager / Branded Content Manager. Lokalizacja: Warszawa.


Agnieszka posiada ponad 15-letnie doświadczenie w obszarach marketingu i biznesu. W tym 13-letnie doświadczenie w branży mediowej. Szuka nowych wyzwań zawodowych w pracy na styku kreacji, strategii i mediów.


Jej atutem jest umiejętność łączenia reklamowych trendów rynkowych, kreatywności i zmysłu biznesowego z nakierowaniem na cel w działaniach związanych z identyfikacją potrzeb klientów, niestandardowym promowaniem produktów i marek umożliwionych interakcję użytkowników z nimi, a także budujących świadomość marki klientów z branży: motoryzacyjnej, FMCG, farmaceutycznej oraz beauty.


Jeśli obecnie rekrutujesz w tym obszarze to skontaktuj się z nami (kontakt@cvexpert.pl) lub zostaw wiadomość w komentarzu.


Prosimy o udostępnienie tej informacji rekruterom oraz potencjalnym pracodawcom Dziękujemy


⇢ Career & CV Experts ⇠


#creativemanager #media #reklama #marketing #biznes #brandedcontent #salessupport #mobilemarketing #rynekpracownika #zmianapracy #robtodobrze 

5 efektów psychologicznych, dzięki którym wygrasz rozmowę rekrutacyjną – copy

Rozmowa rekrutacyjna to stresujące doświadczenie, dlatego też warto mieć w zanadrzu kilka psychologicznych sztuczek, które ułatwią cały proces. 
   

Efekt pierwszeństwa, efekt świeżości

Zgodnie z efektem pierwszeństwa silniej zapamiętujemy bodźce przedstawione na początku, efekt świeżości podkreśla z kolei znaczenie tych, które pojawiają się na końcu. Pokazuje to, jak ważne są te informacje, z którymi skojarzy nas rekruter już na wejściu oraz silny akcent, którym powinno się zakończyć rozmowę. Zwracaj uwagę na pierwsze wrażenie – uśmiech, bycie zrozumianym, mocny uścisk dłoni. Zdanie na temat drugiej osoby wyrabiamy sobie bardzo szybko, a całą resztę często interpretujemy zgodnie z tym. Na koniec powiedz coś, co sprawi, że zostaniesz zapamiętany. Może to być wyjątkowo dobrze przemyślane pytanie lub odniesienie się do swojej wiedzy na temat firmy, co pokaże Twoje dobre przygotowanie.    

Efekt aureoli

Z pierwszym wrażeniem łączy się także efekt aureoli. Polega on na automatycznym przypisywaniu innych pozytywnych cech osobie, która od początku pokazała się od dobrej strony. Przykład? Jeśli rekruter w ciągu pierwszych kilku minut rozmowy uzna Cię za osobę odpowiedzialną i godną zaufania, jest spora szansa, że łatwiej przypisze Ci również inne zalety.  

Samospełniająca się przepowiednia

Jeśli zafiksujesz się na przekonaniu, że rozmowa rekrutacyjna pójdzie Ci fatalnie, ponieważ jesteś nieprzygotowany, a reszta kandydatów na pewno milion razy bardziej nadaje się na to stanowisko, istnieje szansa, że wpadniesz w pułapkę samospełniającej się przepowiedni. Konkretne oczekiwania w stosunku do pewnych zachowań – również własnych – mogą wpływać na te zachowania tak, aby oczekiwania zostały spełnione. Jeśli wmawiamy sobie, że pójdzie nam beznadziejnie, zwiększamy szansę na to, że rzeczywiście tak będzie, chociażby po to, żeby później, mniej lub bardziej świadomie, móc powiedzieć sobie „a nie mówiłem?”. Ten mały autosabotaż potrafi nieźle namieszać!  

Aktywne słuchanie

Wiesz, czym jest aktywne słuchanie? To technika, którą można (a nawet powinno się) wykorzystywać na co dzień, nie tylko podczas rozmowy rekrutacyjnej, ale w trakcie tej ostatniej również może pomóc. Utrzymuj kontakt wzrokowy z rekruterem, przejawiaj zainteresowanie tym, co mówi (np. na temat firmy czy stanowiska), parafrazuj niektóre elementy wypowiedzi (jednak z zachowaniem naturalności), spróbuj powtarzać gesty (ponownie – bez skrajności), nie przerywaj. To wszystko pozwala wytworzyć atmosferę zaufania, pewnego rodzaju bliskości, a także szacunku. To elementy, dzięki którym na pewno nie stracisz w oczach rekrutera!  

Wizualizacja

Wyobraź sobie, jak świetnie pójdzie Ci w trakcie rozmowy. Ten prosty trik na pewno nie jest lekarstwem na wszystko, jak często podkreślają teraz mniej profesjonalne media, jednak przed spotkaniem z rekruterem naprawdę może pomóc. Poczujesz się lepiej przygotowany, a co za tym idzie – bardziej zrelaksowany.      

Personal branding – czy robisz to dobrze?

Personal branding to modne od kilku lat słowo, które w dużym skrócie oznacza dbanie o swój wizerunek i zwiększanie swojej wartości na rynku pracy lub w biznesie. W skrócie – traktowanie własnej osoby jako marki. Niektórzy twierdzą, że bez tego nie da się już poprowadzić swojej kariery w satysfakcjonujący sposób. Czy w takim razie jakikolwiek personal branding jest lepszy niż żaden? Nie! Sprawdź, jakie błędy w budowaniu własnej marki najczęściej popełniamy i… ucz się na nich.


Ilość zamiast jakości

Usłyszałeś, że w ramach strategii personal brandingu powinieneś wykorzystac moc mediów spolecznościowych i dzielić się treścią z innymi. Dlatego też od miesiąca publikujesz 10 postów dziennie, polecasz każdy artykuł, który przewinie się przez Twoj profil, a wszystkie aktywności znajomych komentujesz radosnym „super!”. Nie tędy droga. Treść, którą publikujesz, powinna być starannie wyselekcjonowana i wartościowa dla Twojej sieci. Nie dziel się każdym artykułem, który zrobił na Tobie wrażenie, zamiast tego polecaj takie mogące dać coś również innym. Najlepiej opisuj je krótkim komentarzem, żeby każdy wiedział, co może wynieść z Twojej rekomendacji. Kiedy raz wylądujesz w worku spamerów, trudno będzie Ci się z niego wydostać.


Skupienie się tylko na internecie

Świat online jest bardzo wygodny z perspektywy tworzenia marki osobistej, możesz nie ruszać się z kanapy i dalej budować swój wizerunek eksperta. Jednak koncentracja tylko na internecie to raczej strategia, która nie działa długoterminowo. Spotkania twarzą w twarz, umiejętność przedstawiania się na żywo (elevator pitch!) i wzbudzenia zaufania są bardzo istotne i tak naprawdę to właśnie w ten sposób podejmuje się najważniejsze decyzje. Dlaczego praktycznie żadna rekrutacja nie obędzie się bez spotkania z kandydatem, skoro przecież możemy wymienić kilka maili czy nawet telefonów? No właśnie. Dbaj o networking również na spotkaniach branżowych, konferencjach czy w zasadzie wszędzie tam, gdzie masz okazję do kontaktu z ludźmi.


Wiedza? Tylko dla mnie

Czujesz się ekspertem, wydaje Ci się, że posiadasz tajemną wiedzę z danego obszaru i ani myślisz dzielić się nią z innymi. Widząc pytanie pojawiające się na LinkedIn, od razu proponujesz płatną konsultację lub zupełnie milczysz – w końcu nie będziesz zdradzać swojego „know-how”, prawda? Zmień to podejście. Oczywiście nie zachęcamy do pracy za darmo, jednak jeśli możesz zostawić komuś poradę, której napisanie zajmie Ci 2-3 minuty, zrób to. Żyjemy w erze content marketingu, więc zainteresowany na pewno i tak prędzej czy później dojdzie do publikacji, która odpowie na jego pytanie. Dlaczego nie ułatwić mu życia, a przy okazji pokazać się od strony specjalisty? Osoby, które nie dzielą się wiedzą, sprawiają wrażenie nieufnych i ciągle czujących zagrożenie. 


Bądź osobą, nie przymiotnikiem

Opisując siebie, nie bój się pozostać osobą. Eksperci wciąż dyskutują, czy lepiej używać pierwszej czy trzeciej osoby, tworząc swoje podsumowanie zawodowe lub krótki opis, jednak tak naprawdę nie forma czasownika jest tutaj najważniejsza. Unikaj bezpiecznych ogólników, pod którymi mógłby podpisać się każdy. „Zmotywowany”, „dynamiczny”, „profesjonalny” – te określenia nie mówią praktycznie nic o Tobie, więc umieszczając je np. w profilu na Linkedin, nie odróżniasz się od pozostałych. Poświęć chwilę czasu i zastanów się, co naprawdę chcesz przekazać swoim kontaktom.



Mity na temat szukania pracy

Nie ma jednej sprawdzonej drogi, która pozwoli Ci znaleźć pracę . Dlatego też, jeśli ktoś próbuje przekonać Cię, że jego rady w stu procentach zadziałają, możesz być pewnym, że kłamie. Podobne podejście przyjmij, słuchając „prawd objawionych” na ten temat. Które z nich to mity? Sprawdź 👉 http://www.radiozet.pl/Styl-zycia/Mity-na-temat-szukania-pracy

5 typów kandydatów do pracy – czy jesteś jednym z nich?

Jesteś jedyny w swoim rodzaju – wiadomo. Jednak w rekruterskich kuluarach można podsłuchać, że nawet tych najbardziej wyjątkowych da się przypisać do jakiejś kategorii. Rozmawiając z setkami osób, można zauważyć pewne wzory i typy osób, które ubiegają się o pracę. Czym się charakteryzują? Sprawdź! 👉 http://www.radiozet.pl/Styl-zycia/5-typow-kandydatow-do-pracy-czy-jestes-jednym-z-nich

Jak zorganizować dzień poszukiwacza pracy?

Poszukiwanie pracy to… trudna praca! Również czasochłonna. Do czasu znalezienia nowego zajęcia musimy przeorganizować swój dzień tak, aby znalazła się w nim przestrzeń na związane z tym działania. Nietrudno się domyślić, że odpowiedni plan pomoże każdemu, kto akurat poszukuje nowych wyzwań zawodowych. Czego potrzebujesz? ➞ http://www.chillizet.pl/Styl-zycia/Kariera/Jak-zorganizowac-dzien-poszukiwacza-pracy-4361 Fotografia: Pixabay

Telefoniczna rozmowa rekrutacyjna. Jak się przygotować?

Chociaż telefoniczne rozmowy rekrutacyjne są już bardzo powszechną metodą na szybkie sprawdzenie kandydatów, wielu z nich wciąż dostaje zimnych potów, kiedy rekruter nalega na to, żeby umówić się „na calla”. Nic dziwnego. Nie widząc drugiej osoby, często tracimy grunt pod nogami i mamy wrażenie, że nie jesteśmy w stanie sprzedać swoich kompetencji równie efektywnie, jak w przypadku spotkania twarzą w twarz. Niemniej jednak nie radzimy chować się pod kołdrą i nie odbierać, ale – jak zwykle – dobrze się do takiej rozmowy przygotować. Sprawdź jak 👉http://www.chillizet.pl/Styl-zycia/Kariera/Telefoniczna-rozmowa-rekrutacyjna-Jak-sie-przygotowac-4364

Jak sobie radzić z nieuprzejmymi rekruterami?

Mamy szczerą nadzieję, że nigdy nie znalazłeś lub nie znajdziesz się w sytuacji, w której potrzebne będą porady z tego tekstu. Nie będzie niespodzianką stwierdzenie, że nie każdy rekruter jest profesjonalistą i wie, jak dobrze wykonywać swoją pracę. Często wiąże się to z błędnym przekonaniem, że do zajmowania się szeroko pojętym HR, w tym rekrutacją, niepotrzebne są żadne specjalne umiejętności, a najważniejsze jest bycie piranią i efektywne pozyskiwanie najlepszych kandydatów. Można to robić wielorako, nie wiadomo jednak dlaczego niektórzy wybierają nieuprzejmość i traktowanie kandydata w sposób, który nigdy nie powinien mieć miejsca. Jak sobie radzić? 👉 Czytaj dalej  

Czas na zmianę pracy? Po czym poznać, że pracujesz w toksycznym środowisku

Zmiana pracy nie zawsze oznacza, że jest nam źle w obecnej. Możemy nie widzieć szans na dalszy rozwój, chcieć się przebranżowić lub po prostu dostać znacznie lepszą ofertę. Jednak nie należy udawać, że nie istnieją przypadki, w których chęć natychmiastowego znalezienia nowego stanowiska wynika z tego, że obecne miejsce pracy jest toksyczne i dzieją się tam niewłaściwe rzeczy. 👉 CZYTAJ DALEJ  

Jak podnieść efektywność profilu na LinkedIn?

Założyłeś profil na LinkedIn? Świetnie! Jednak jeśli chcesz, żeby był jednym z efektywnych narzędzi, które pomogą Ci rozwinąć swoje szanse na rynku pracy, sama rejestracja to nie wszystko. Dowiedz się, jak sprawić, żeby profil na LinkedIn był skuteczniejszy niż teraz. Osiągnięcie mistrzowskiego poziomu wcale nie jest takie trudne 👉 http://www.zetchilli.pl/Styl-zycia/Kariera/Jak-podniesc-efektywnosc-profilu-na-LinkednIn-4098

Jak zachować się w trakcie grupowej rozmowy rekrutacyjnej?

Coraz częściej zdarza się, że w rozmowie rekrutacyjnej uczestniczą w niej także… inni kandydaci. Z takiej grupy pracodawca wybiera później jedną lub kilka osób. Sytuacja bywa dla kandydatów podwójnie niekomfortowa. Z jednej strony czujne oko potencjalnego pracodawcy, a z drugiej – równie zdeterminowana konkurencja. Jak sobie z tym poradzić i nie dać się wytrącić z równowagi? 👉 http://www.zetchilli.pl/Styl-zycia/Kariera/Jak-zachowac-sie-w-trakcie-grupowej-rozmowy-rekrutacyjnej-4001

Jak wynegocjować większą elastyczność czasu pracy?

Zaczynasz nową pracę i chciałbyś wynegocjować bardziej elastyczny czas wykonywania obowiązków? A może pracujesz już jakiś czas i czujesz, że trochę inny system byłby lepszy dla Ciebie i dla firmy? Poniżej kilka argumentów, które mogą pomóc w rozmowie na ten temat z przełożonym lub działem HR 👉 http://www.zetchilli.pl/Styl-zycia/Kariera/Jak-wynegocjowac-wieksza-elastycznosc-czasu-pracy-4004

Kto pyta, nie błądzi – o co zapytać na rozmowie rekrutacyjnej?

Niewielu z nas postrzega rozmowę rekrutacyjną jako dialog równych stron. No bo jak to tak? Nie ma równości w chwili, kiedy ktoś czegoś chce, a druga strona ma pełnie władzy, żeby decydować, czy to dostanie. Czy aby na pewno? Pamiętaj, że pracodawca również ma tu swój interes – chce zatrudnić kompetentnego pracownika, który sprawdzi się w obowiązkach i zostanie na dłużej. Dlatego daj sobie pełne prawo do zadawania pytań – oczywiście nie wszystkich – w trakcie rozmowy rekrutacyjnej. Jeśli masz pustkę w głowie za każdym razem, kiedy słyszysz „Czy ma Pan/i do nas jakieś pytanie?”, przeczytaj te, które według nas są naprawdę ważne 👉  http://archiwum.radiozet.pl/Styl-zycia/Rozmowa-o-prace-o-co-pytac-00037187

Jak budować sieć kontaktów z konsultantami Executive Search

W poprzednim artykule pisaliśmy o tym, że procesy rekrutacje prowadzone przez firmy doradcze typu Executive Search, zwykle nie wiążą się z publikowaniem ogłoszeń o pracę w popularnych portalach. Dlatego warto zapewnić sobie odpowiednią widoczność w sieci, aby zostać zauważonym i być branym pod uwagę w takich poszukiwaniach. 

O ile koniecznością jest budowanie kontaktów z headhunterami, to należy to odłożyć do chwili, gdy precyzyjnie określisz to czego szukasz i to co chcesz w swojej karierze osiągnąć. Bycie proaktywnym jest ważne w budowaniu relacji, ale nie mniej istotne jest posiadanie strategii kariery na szczeblu kierowniczym z dobrze przemyślanym ostatecznym efektem. Dlaczego warto to zrobić? „Łowca głów”, może Ci pomóc w osiągnięciu Twojego zawodowego celu tylko wtedy kiedy kiedy go znasz. 

Kolejną aktywnością, którą warto podjąć przed rozpoczęciem budowania sieci kontaktów z konsultantami Executive Search, jest zbadanie ich obszarów zainteresowań oraz zdefiniowanie punktów wspólnych między Twoim profilem zawodowym, a tym na jakie stanowiska i w jakich branżach najczęściej poszukują kandydatów. 

Zawsze szukaj konkretnych obszarów specjalizacji każdego konsultanta. Możesz to zrobić w trakcie rozmowy telefonicznej, podczas spotkania, przez wymianę e-maili, sprawdzenie bazy International Executive Search, czy też analizę profilu na LinkedIn. 

Przykładowo: jeśli jesteś menedżerem wyższego szczebla w sprzedaży lub marketingu z szerokim doświadczeniem w zakresie produktów i usług technologicznych, dobrze jest się zwrócić do najważniejszych konsultantów, którzy specjalizują się w dziedzinach takich jak: sprzedaż, marketing czy technologia. Najlepiej dopasowani profilowo konsultanci powinni znaleźć się na szczycie Twojej listy networkingowej. 

W pierwszym odbiorze wśród osób rekrutujących na wysokie stanowiska, jesteś „nieproszonym gościem”, jeśli sam nawiążesz kontakt. Możesz nie odpowiadać określonym potrzebom ich obecnych klientów, co nie oznacza, że to nie zmieni się w przyszłości. Utrzymywanie kontaktów z właściwymi konsultantami ma sens dla nich i potencjalnego kandydata, ale czyń to selektywnie i ze zrozumieniem dla ich bieżących zadań. Jak to w networkingu często bywa, nie ma tu natychmiastowych wyników, a proces ten jest długoterminowym narzędziem rozwoju Twojej kariery.  

Mimo iż na początku możesz być traktowany jako „persona non grata”, ważne żebyś miał świadomość tego, że dobry headhunter, musi utrzymywać stały kontakt z rynkiem, rozumieć, co się dzieje w największych firmach oraz znać zmiany w trendach rynku pracy na szczeblu kierowniczym. Jednym ze sposobów jest rozmowa z menedżerami wyższego szczebla, takimi jak Ty. Wykorzystaj tą wiedzę odpowiednio podczas rozmowy z „łowcami głów”. Twoje komentarze o rynku, wydarzeniach w określonej organizacji lub Twoich potencjalnych rekomendacjach kontaktu, mogą być istotne dla drugiej strony. Podziel się swoją wiedzą, a konsultant podzieli się własnymi wiadomościami, a może nawet sugestiami lub informacjami, które wesprą Cię w budowaniu sieci kontaktów i zarządzaniu karierą. Twoim naczelnym celem w tych kontaktach jest dać się zapamiętać, co pomoże Ci, gdy pojawi się odpowiednia okazja właściwa dla Twojego profilu zawodowego. 

Konsultanci z którymi będziesz rozmawiał, mogą poprosić Cię o CV i list motywacyjny. Postaraj się w ramach budowania swojej strategii kariery o to, by mieć te dokumenty dobrze przygotowane i zawsze aktualne. Przygotuj się też na to że, headhunterzy, będą „guglować” Twoje nazwisko, zanim się z Tobą skontaktują, więc upewnij się, że to co publikujesz w Internecie jest spójne z Twoją marką osobistą i celami zawodowymi.