Blog

5 powodów dla których warto mieć dobrze prowadzony profil na Facebooku

To, że jesteśmy widoczni w Sieci jest już oczywiste. Ludzi świadomych wpływu portali społecznościowych na ich życie przybywa. Pozostali są rozdarci pomiędzy dwoma stanowiskami: nie potrzebuję tego, to przejściowa moda, oraz moje prywatne życie to moja prywatna sprawa.

Obie grupy się mylą.

Jak to jest z prywatnością?

Brak profilu społecznościowego pozwala ją zachować – to prawda. Niesie jednak za sobą negatywne konsekwencje. Nie istniejemy w Sieci. Nie mówię już nawet o braku dostępu do narzędzi, które zapewniane są tylko poprzez konkretne medium. Z tego można zrezygnować – nie musimy uczestniczyć w fachowych dyskusjach i budować profesjonalnego wizerunku akurat w tym miejscu. To oczywiście pomaga, ale nie jest koniecznością. Problemem jest to, że naprawdę nie istniejemy.

Wyszukiwarka nie pokazuje naszego imienia, rekruterzy nie znajdują dodatkowych informacji o nas, trudno jest nas odnaleźć, poza firmową stroną, która nie zawsze się o naszą prywatność troszczy.

Z drugiej strony nie posiadając profilu nie mamy możliwości kontrolować treści udostępnianych przez naszych znajomych – nikt nie doda odnośnika do Twojego profilu na zdjęciu, ale może dodać Twoje imię i nazwisko.

Tutaj pojawia się też problem dla drugiej grupy, bo uwaga – wasz Facebook to wasza sprawa, ale… Trzeba poświecić trochę energii na zatroszczenie się o to, żeby tak było. Należy kontrolować wrzucane treści. A poczucie prywatności nie powinno zwalniać z odpowiedzialności, za to co się wrzuca. Nieważne nawet jak mało osób ma dostęp do Twoich zdjęć i postów – Facebook ma do nich dostęp cały czas, a co raz zostało wrzucone do Sieci, nie może już być z niej usunięte.

Brak kontroli nad tym co zamieszczamy może w najlepszym wypadku skończyć się tym, że najemy się wstydu (albo zostaniemy popularnym memem i zarobimy na tym fortunę), a w najgorszym tym, że stracimy twarz albo pracę. Przeczytajcie sami.

Oto 5 powodów, dla których musimy dbać o nasz profil na Facebooku:

  1. Możemy wtedy kontrolować treści;

  2. Jesteśmy widoczni i budujemy profesjonalny wizerunek;

  3. Wiemy, że treści zamieszczane publicznie nie są prywatne;

  4. Łatwiej możemy zostać odnalezieni przez headhunterów i zyskać pracę;

  5. Jesteśmy w kontakcie z innymi profesjonalistami i mamy przestrzeń żeby chwalić się swoją fachową wiedzą.

Oczywiście każdy powinien dopasować obecność w Internecie do swojej branży i potrzeb, ale w przeważąjącej większości – jest to opłacalne.